Єдиний урок "Безпечна країна"



Мета : розширити знання дітей з правил дорожнього руху, правил переходу проїжджої частини, із сигналами світлофора, познайомити з правилами безпечної поведінки на зупинках та правилами посадки в громадський транспорт, розвивати бажання свідомо дотримуватися правил поведінки на вулиці, сприяти вихованню культури пішохода.
Хід уроку
1.     Привітання
В місто вирушим всі разом,
Перешкоди всі пройдем,
А хто буде сумувати,
Із собою не візьмем.
Сьогодні ми вирушимо до міста.  А щоб подорож була вдалою, потрібно прочитати тему  нашого уроку: Безпека дорожнього руху. Правила дорожнього руху для пішоходів.
2.     Знайомство
«Вільний мікрофон»
Учні по черзі  називають своє ім’я та висловлюють власне ставлення до теми уроку.
Після висловлювання учня всі діти кажуть: «Ти молодець!»
3.     Правила роботи групи
Коли люди вирушають у подорож, вони готують собі валізу. Давайте подивимось на речі і подумаємо, що із запропонованого ви взяли б у дорогу. На звороті однієї з картинок напишіть правила роботи в групі та покладіть  її до валізи.
Методичний коментар
Учитель заздалегідь готує картинки потрібних речей у подорожі та макет валізи. Учні пишуть правила, складають  речі  до валізи
-         говорити коротко, по черзі;
-         взаємоповага;
-         правило піднятої руки;
-         слухати і чути;
-         бути активним;
-         говорити тільки за темою і тільки від свого імені;
-         не критикувати: кожен має право на власну думку.

ІІ. Оголошення теми і завдань уроку
1.Іінформаційне повідомлення вчителя "Безпека на вулиці"
Проблема безпеки дорожнього руху виникла із появою колеса та створенням транспортних засобів, які перевозили людей та вантажі. Розкопки міста Помпеї показали, що чотири тисячі років тому вже використовувались правила дорожнього руху: збереглися дорожні знаки та дорожня розмітка. Минав час, збільшувалися швидкості, зростала кількість транспортних засобів і, разом з тим, загострювалася проблема безпеки дорожнього руху.
Зараз у світі щорічно майже 1,3 млн людей гине у дорожніх аваріях – більше 3000 людей на день – і більш, ніж половина цих людей не пересуваються автомобілем. Ще 20-50 млн чоловік у разі аварій зазнають травм.
Дорожньо-транспортний травматизм відноситься до числа трьох найпоширеніших причин загибелі осіб у віці від 5 до 44 років. Життя людини має дуже велику цінність. А безпека на дорозі – це і є, насамперед, безпека життя. Саме це твердження є темою нашого сьогоднішнього уроку.
На дорозі ми пішоходи. Щоб не трапилося біди кожен має додержувати Правил
дорожнього руху. Запам'ятай Правила дорожнього руху для пішоходів і додержуй їх:
Ходи тротуарами чи пішохідними доріжками. Там, де їх немає, йди узбіччям дороги, назустріч транспорту. І тільки з дорослими!
На тротуарах і пішохідних доріжках тримайся правої сторони. Переходь дорогу там, де позначено перехід. Переходь тоді, коли транспорт дуже далеко або його зовсім немає на дорозі.
Якщо перехід не позначено, то спочатку подивись ліворуч, посередині дороги - праворуч.
2.     Робота в групах
А  зараз сформуйте групи за однаковими зображеннями на зворотньому боці вашого квитка.
Підійдіть до столу із зображенням дорожнього знаку, який відповідає малюнку на вашому квитку. Відкрийте конверт із завданням та виконайте його.
Група 1. Доріжка для пішоходів
Завдання: згадати правила для пішоходів (як треба рухатися тротуаром, уздовж шосе, які є пішохідні переходи, як переходити дорогу на регульованому і нерегульованому перехресті, в умовах обмеженої оглядовості). Намалювати дорожні знаки, які позначають  пішохідні переходи.
Група 2. Доріжка для велосипедистів
Завдання: згадати правила для велосипедистів (де можна кататися на велосипеді до 14 років, як переїхати на інший бік дороги, як обладнати велосипед). Намалювати велосипедиста у відповідному одязі.
Група 3. Місце зупинки автобуса
Завдання: згадати правила для пасажирів ( як треба чекати транспорт на зупинці, як заходити у транспорт, як готуватися до виходу з нього, кому треба поступатися місцем у громадському транспорті). Намалювати, якими знаками позначають зупинки громадського транспорту.
Методичний коментар
Після виконання завдання кожна із груп презентує його для решти груп.
3.      Гра «Уважний пішохід»
Обираючи (на осліп) картинки  із зображенням автомобілів, пішоходів та світлофора, діти виконують відповідні ролі. «Автомобілі» - рухаються по проїжджій частині, «світлофор» - дає сигнал кольоровими кружечками, а пішоходи переходять дорогу.

Вчитель : " Що може трапитись, якщо пішохід буде неуважний і поспішить перейти дорогу"? (відповіді дітей) Тож, щоб уникнути поганих наслідків, кожному треба мати хороший зір, бути уважним, врівноваженим, спокійним.
Вчитель : "А якщо поруч з вами стоїть старенька людина чи дитина, то як ви поступите? (Візьму за руку і переведу)

4.      Робота в групах "Валіза"
Об'єднання учнів у 2-і групи (складання пазла). Завдання для груп:
вибрати із запропонованого набору предметних малюнків
1 - а група  - які діїі можна робити знаходячись на дорозі.
2.- а група -  які дії не можна робити, коли знаходишся на дорозі"
(вчитель роздає малюнки та аркуші паперу у вигляді валізи, діти повинні туди "покласти" вибрані малюнки)

ІІІ. Заключна частина

Вчитель: Дітки, ви молодці, знаєте як потрібно поводитися на вулиці, переходити дорогу. Ви повинні пам'ятати, що правила дорожнього руху дуже важливі. Не потрібно їх порушувати, тоді не буде нещасних випадків на дорозі, і ви виростите здоровими і щасливими.

1.Рефлексія
Якщо сподобалось заняття і ви дізналися багато нового і цікавого для себе – показуєте сонечко, якщо було нудно і не цікаво – хмаринку.

2. Прощання
Діти стають у коло, беруться за руки і промовляють: "Я бажаю собі і всім людям на землі щасливої дороги".

Коментарі

Дописати коментар