ПЕРШИЙ УРОК У ПЕРШОМУ КЛАСІ

ПЕРШИЙ УРОК У ПЕРШОМУ КЛАСІ

Мета: Розкрити учням поняття слів «школа», «школяр», розширювати пізнавальну  діяльність дітей, формувати інтерес до навколишнього світу. Створити святковий мікроклімат в класі для знайомства дітей, формувати поняття учнів про Батьківщину як спільний дім українського народу, розширювати знання про рідний край.
Розвивати почуття людяності, патріотизму. Розвивати уяву, мислення, пам'ять, увагу, мовлення.
Виховувати інтерес до навчання, бажання дізнатися щось нове, товариськість. Виховувати любов до людей, до України.




1 учень:  Який щасливий день сьогодні!
                  Веселий, радісний, ясний,
                  Це гомінливий і погожий
                  Почавсь навчальний рік новий.

2 учень.   Яскраве сонечко надворі
                  Кидає промінці у клас.
                  Такої радості ніколи
                  В житті ще не було у нас.

3 учень.  Жовтіє листя на тополях,
                  Летять у синяві хмарки.
                  Відкрила навстіж двері школа –
                  Прийшли до неї першачки.

Мій перший дзвоник, як душа моя,
Весь світ собі до серця пригортає.
І разом з ним співає вся земля,
І вся земля тебе із ним вітає
ІІ. Створення емоційного налаштування на урок.
(Стук у двері. Заходить дівчинка у костюмі казкової феї і хлопчик, її помічник).
Фея: Доброго дня, друзі. А чи це я у 1 – А клас потрапила?  Я мудра Фея із чарівної країни. І від імені жителів нашої країни  хочу подарувати вам цей  незвичайний подарунок . А що це за подарунок ви дізнаєтесь лише тоді, коли відгадаєте мою загадку.
Загадка:
Дуже я потрібна всім:
І великим, і малим.
Всіх я розуму учу,
А сама завжди мовчу.
(Книга)
(Фея вручає велику бутафорську книгу з написом «Книга знань» тому, хто  першим відгадав загадку)
Помічник Феї: Я не Чарівник, я тільки навчаюсь, але також хочу вам дещо подарувати.(дістає з-за пояса великого ключа).Цим ключем ви зможете відкрити цю чарівну книгу. (Вручає ключ вчительці)
Фея: ви такі милі і хороші діти ,та на превеликий жаль  ми не можемо  залишитися з вами, бо дуже поспішаємо до інших школяриків. Але сподіваюся, що ми з вами ще зустрінемось. До зустрічі, першокласники!
ІІІ. Основна частина уроку.
Вчителька: Шановні першокласники, спробуємо відчинити замок, щоб відкрити нашу книгу.
(Відчиняє уявний замок і відкривається перша сторінка ).
1 сторінка. Знайомство.
Вчителька: Давайте знайомитися. Мене звати …. А тепер я хочу ближче познайомитися з вами. Нумо, всі разом скажіть, як вас звати.(Діти хором відповідають). Чи зрозуміли ви що –небудь. Я також не зрозуміла. То скажіть, як же потрібно відповідати в школі?(Піднімати руку)
 Я розповім вам історію про одного хлопчика,в якого все було ,здавалося,добре,якби не одна прикра річ-у нього не було імені . Коли він підріс,батьки все сперечалися ,як його назвати і,не дійшовши згоди ,вирішили-нехай він просто буде Хлопчик . У Хлопчика з’явилось багато друзів ,які любили його,і охоче з ним гралися. Але через те, що в Хлопчика не було імені, до нього зверталися: «Ей,ти!» , або казали про нього: «А он той!»…
Батьки почали помічати,що їхній синочок з кожним днем ставав дедалі сумнішим ,але не розуміли що потрібно дитині.
-Як ви гадаєте , діти,чому хлопчик був засмученим?Чого йому не вистачало?
Так, йому було неприємно ,що всі мали своє імя, а до нього зверталися «Ей,ти...»
Адже в кожної людини є ім’я. У багатьох сім’ях ім’я дитині дають батьки ,вони придумують його задовго до народження сина чи доньки. У деяких народів малюкові дають відразу кілька імен,наприклад, Марія-Антуанетта, Жан-Клод. І нашому Хлопчикові дали ім’я Богдан-Богом даний. Для нас українців ,звичні такі імена як Іван,Марія,Катерина,Людмила,Дмитро,Роман,Микола та багато інших. Хто може назвати ще якісь жіночі й чоловічі імена?
·         Друзі,а чи подобаються вам ваші імена?
А тепер нехай кожен з вас візьме сердечко ,яке лежить перед вами на столі й напише своє імя. (діти пишуть).вчитель розповідає значення імені дитини
Подаруймо ці сердечка Дереву дружби.(діти вішають сердечка на Дерево дружби).

2 сторінка – «Моя країна - Україна»
Ось погляньте на карту України – це карта нашої Батьківщини. Це Герб нашої держави, це наш жовто – синій Прапор. У кожному куточку України – живуть родини, батьки і діти, бабусі і дідусі у місті чи в селі, але всі ми живемо в одній державі – в Україні, яка є для всіх нас єдиною. Україна – це наш рідний батьківський край, і ми несемо в собі його культуру, звичаї, традиції, його пісні і вірші, вбираємо в свою душу рідні серцю краєвиди. (Презентація «Краєвиди мого краю»). Хіба може душа бути байдужою до цієї краси? Звичайно, ні. Ми повинні берегти і примножувати красу нашого краю. А які ви вірші знаєте про Батьківщину?
Учні розповідають вірші.

4. У всьому світі – кожен знає –
Батьківщина лиш одна є.
І в нас вона одна – єдина.
Це наша славна Україна.
5.Вишита колоссям і калиною,
Вигойдана співом солов’я,
Звешся веселково Україною,
Нене зачарована моя.

6.Струмок серед гаю, як стрічечка.
На квітці метелик, мов свічечка.
Хвилюють, малюють, квітують поля –
Добридень тобі, Україно моя!

7.Красивий, щедрий рідний край
І мова наша солов’їна.
Люби, шануй, оберігай
Усе, що зветься Україна!

3 сторінка -  «Рідна школа».
Мої дорогі діти! Ви переступили поріг рідної школи. Усі мешканці цієї країни носять звання «УЧЕНЬ»! А зараз ви доведете, що ви справжні школярі і маєте право носити це звання. 
Відгадайте загадки.
Хто скликає на урок, то дзвенить шкільний …(дзвінок)
Букви всі від А до Я на сторінках…. (букваря)
Для письма, сказати прошу, що потрібно взяти … (зошит)
Малювать в альбомі цім допоможуть … (олівці)
Ручки й олівці, щоб знали, ми кладемо у …(пенали)


Так, усе правильно. З загадками ви впоралися.
 А як школярі готувались до свята?
8.Ой, веселе свято в нас.
    Ми прийшли у перший клас.
    Яскраві квіти у руках,
    Нові ранці на плечах
9. Небо чисте, голубе,
    Радісно довкола,
    Осінь, ждали ми тебе,
    Щоб іти до школи.
10. Були до цього малюками,
    В садочок нас водили мами.
    А тепер всі підросли
     І дружно в 1 клас пішли.
11. Я хвилююсь, як ніколи,
    Я хвилююся весь час.
    Адже я прийшла до школи,
    Перший раз, у перший клас!
12.Готувалась я до школи,
    Встала рано, як ніколи.
 - Швидше, мамо, швидше, тату!
  Скільки ж можу вас чекати?
  Я ж іду не в дитсадок,
  А на перший свій урок!
13. Мама дуже переживала,
    Бабуся усю ніч не спала.
    А татові ще й сон наснився,
    Що я в школу запізнився.
14.  Щоб у школу не проспати
     Довелось о сьомій встати.
     Зуби чистити, вмиватись,
     Одягатись, заплітатись.
15.  Ходуном ходить весь дім:
Першокласник тепер в нім.
Вам по секрету скажу я:
-          Це відповідальна місія!

Дид. гра «Я – не я»
А тепер давайте грати – треба вам відповідати.
Рано – вранці хто піднявся?
А хто сонечку посміхався?
Не хотів хто одягаться?
А зарядку хто робив?
Свої ручки хто не мив?
Добре зранку готувався. Хто?
А ще досі не вмивався хто?
Хто здоровим хоче стати?
А знання хто хоче мати?
Бачу, всім вам хочеться знання пізнати і
справжніми школярами скоріше стати!
Молодці! Усе правильно! Ви довели, що маєте право носити звання «УЧЕНЬ»

16.  Сьогодні зранку в перший раз
     Я прийшов у перший клас.        
     Але я іще ніколи
     Не складав портфель до школи.
Що ж покласти у цю сумку?
17.  Я поклав пенал і гумку.
Ведмежатко і лопату.
Гелікоптер і екскаватор.
М’яч, улюблену подушку,
На обід – смачну  ватрушку.
18.  Зубну пасту, щітку, мило.
Працював, аж звечоріло.
Я прийшов у 1 клас
Сьогодні зранку в перший раз.
Хто б тепер мені сказав:
Чи я все в портфель поклав?

19.Нас сьогодні іменинниками звуть,
Вітають з першим днем навчання.
Обіцяємо, що першокласники
Не підведуть.
Бо вчитись є у нас бажання.
20.Дуже хочу я учитись.
Обіцяю не лінитись
Вранці о сьомій годині
Прокидатимусь віднині.
21.Батьки за нас не бійтеся,
Бабусі,на нас надійтеся.
Хочемо вам пообіцяти:
На 12 лиш навчатись!

Діти виконують пісню «Перший дзвоник»

V. Продовження роботи над темою уроку.
4 сторінка- «Для вас, батьки»
На нашому святі не менш за дітей хвилюються їх рідні – батьки, бабусі та дідусі, тьоті і дяді. Ви – найважливіша частина великої шкільної родини. Ваша підтримка,лагідне слово, добра порада завжди будуть допомагати малюкам. Надаємо слово Вам,шановні батьки.
Привітання батьків.

Шановні батьки, діти витримали екзамен і отримали право називатися «УЧНЯМИ»,  а чи витримаєте ви залік? Подивимося, діти, як вони впораються?
Батькам (10 чоловік) роздаються листочки, на яких записані початок фрази або її продовження, треба правильно « зібрати» фразу, знайти пару.

  1. Заходити до вчителя в школу…
  2. Не відкривати зошити і щоденник…
  3. Ніколи не робити за дітей…
  4. Сварити своїх дітей…
  5. Бути на батьківських зборах…
1.      не менше двох разів в тиждень.
2.      в поганому настрої.
3.      домашнє завдання.
4.      в крайньому випадку.
5.      обов’язково.
Вчителька: Це були не просто красиві фрази. Це ваша батьківська обіцянка.
(Батькам вручаються спеціальні пам’ятки )
5 сторінка –« Шкільні  закони»
Вчителька:
Законів і правил існує багато.
Все неможливо запам’ятати.
А ось ці правила прості
Мають виконувати всі.
Перше правило – учитись.
Обіцяєте?
Учні: обіцяємо!
Друге правило – трудитись.
Обіцяєте?
Бути чесним і правдивим – третє правило у нас.
Бути другом незрадливим.
Ти за всіх, за тебе – клас.
Обіцяєте?
П’яте правило – читати,
Малювати і співати.
Гратися з товаришами
І дружити з малюками.
Обіцяєте?
Шосте правило, малята,
На уроках не жувати.
Не розмовляти і не спати.
І домашні всі завдання
На 12 готувати.
Обіцяєте?
Сьоме правило говорить:
Щоб навчались ви сумлінно
І поводились відмінно.
Щоб батьки могли радіти,
Що такі в них гарні діти.
Вчителька: А тепер настала моя черга дати вам обіцянку.
Урочисто обіцяю:
-             Не шкодуючи часу і сил, вести вас по нелегкому, але цікавому шляху знань.
-              Зробити все, що у моїх силах для того, щоб цей шлях був сповнений дивовижних відкриттів і радісних перемог.
-             Відразу приходити на допомогу кожному, хто її буде потребувати.
-             Що жодний день, який проведете ви  у школі, не пройде марно.
VІ.Підсумок уроку.
6 сторінка –« Мрійлива»
Вчителька: У багатьох країнах метелик дотепер є символом кохання, щастя і багополуччя. І, як у древні часи, вважається, що він може допомогти виконати найзаповітніші бажання. У Японії вважають, що побачити метелика в себе вдома - на щастя: вони символізують все краще в житті людини. В Китаї дотепер наречений перед весіллям дарує нареченій живого або нефритового метелика - символ вічного кохання. Згідно з древньою легендою ацтеків та індійців - метелики передають наші бажання небесам, і якщо нашептати метелику своє бажання і потім випустити його, то воно неодмінно збудеться. На ваших партах лежать метелики, по черзі кожен візьме свого метелика й скаже свою мрію про навчання, Україну й все те про, що мріє. Ми випустимо наших метеликів й сподіватимемось, що це все здійсниться.

Вчителька: Ми з вами відкрили всі сторінки чарівної книги і зараз я із великим задоволенням вручу кожному подарунок від казкової Феї із країни Знань .(Вручаються подарунки )

Коментарі

  1. Мені дуже сподобався урок. Гарно дякую , що поділилися . Успіхів вам !

    ВідповістиВидалити
  2. Гарний урок. Дякую, що поділилися

    ВідповістиВидалити
  3. Дякую за те, що поділилися гарним уроком.

    ВідповістиВидалити
  4. Хай здійсняться всі мрії й бажання!

    ВідповістиВидалити
  5. Дуже гарний урок.Дякую,що поділилися.

    ВідповістиВидалити
  6. Молодець!!! Просто і креативно!!! Всіх гараздів вам і успіхів у праці!!!

    ВідповістиВидалити
  7. Перший крок, перший Урок - найвідповідальніший!

    ВідповістиВидалити
  8. Дякую за гарний урок.Успіхів вам, здоров'я,натхнення !

    ВідповістиВидалити
  9. Чудовий урок, неординарний, відрадно, що багато уваги приділено батькам, спражній урок для першокласників НУШ!

    ВідповістиВидалити
  10. Щиро дякую за чудову розробку першого уроку. Успіхів Вам!!!

    ВідповістиВидалити
  11. Щиро вдячна за вашу працю. Дякую. Успіхів Вам!

    ВідповістиВидалити

Дописати коментар